Wat gegeten/gedronken in........... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilde Bakx - WaarBenJij.nu Wat gegeten/gedronken in........... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilde Bakx - WaarBenJij.nu

Wat gegeten/gedronken in...........

Blijf op de hoogte en volg Hilde

20 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve allemaal!

Een tweede verslag van Jeffry en mij vanuit Pai, Thailand (ook al zegt deze site anders). Het is nu donderdag 20 februari, 8.45 pm en 25 graden. Eerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes, appjes, mailtjes, facebook-berichtjes etc etc!! Ook namens Jeffry, we waarderen dit zeer :) leuk dat er zoveel mensen geinteresseerd zijn!

Zoals ik in mijn laatste verslag vertelde, gingen we de volgende dag met de boot naar Bagan. Dit is bijna 2 weken geleden (zie ik thanks to mijn boekje), en was helaas niet helemaal wat we hadden verwacht. Het was een boot vol gepropt met toeristen en het uitzicht was ook maar matig en overal hetzelfde. Maar goed, we hebben lekker een dagje (10 uur) op de rivier rond gevaren en hebben een aardig kleurtje opgedaan! Beetje lezen, kaarten, drinken, eten en slapen dus prima te doen. Eenmaal aangekomen in Bagan vrij snel een hostel gevonden en nog ergens wat gaan drinken. Maar ja, het bleef Myanmar dus om 23:00 uur waren we netjes terug in het hostel...

De volgende dag hadden we fietsen gehuurd en een dag rond gecrosst door het grote tempelcomplex van Bagan. 4000 tempels in totaal, dus genoeg te zien! Erg mooi, indrukwekkend en bijzonder. Helaas bleken ook de Birmese fietsen niet tegen mij bestand, en stond ik dus halverwege de dag met een lekke band.. Na hulp van een aardig Birmees kon ik weer verder fietsen en sloten we de dag af met een prachtige sunset vanaf een van de grotere tempels, echt super mooi! Hierna wederom wat gaan eten, drinken en vroeg in het hostel geeindigd.

Zoals elke dag in Myanmar start, begonnen we ook de volgende de dag met het ontbijtje wat bij de prijs van de kamer inbegrepen zit: een omelet, bakje met boter, bakje met jam, 2 geroosterde boterhammen, wat vers fruit (dit varieerde overal), coffee/thee en een glas mierzoete ranja. Best prima, al gaat ook dit na 2 weken best vervelen. Hierna besloten we ergens te gaan zwemmen, en vonden we een mooi groot zwembad bij een hotel waar we lekker heel de dag hebben gespendeerd. 's Avonds hadden we de bus naar onze volgende bestemming: Ine Lake.

Hier kwamen we dus vorige week maandag aan, rond 3 uur 's nachts. We hebben hier 3 hele dagen gezeten, die gevuld waren met een relaxte boottocht van een dag over het meer (erg mooi!! met bezoekjes aan oa longneck-vrouwen, floating gardens en lokale 'fabriekjes', zoals een weverij, black smith en een sigarenmakerij. Allemaal heel ouderwets en handenwerk, best interessant om te zien), bezoekjes aan de wijnboerderij (met zonsondergang, suuuuper mooi uitzicht!), night markets, en verder op gehuurde fietsen rondom het meer gecrosst.

Donderdag de 13e vlogen we binnen Myanmar van Heho naar Tachileik om daar de grens over te gaan naar Thailand. Heel krom dat we dit moesten vliegen want het is een stuk van niks, maar toeristen mogen daar niet door over land reizen ivm (waarschijnlijke) illegale houtkap oid wat de overheid verborgen wil houden. Uiteindelijk zijn we maar 2 weken in Myanmar geweest, korter dan we zelf verwachtten. Maar helaas was het reizen naar de minder toeristische plekken voor ons te duur dus waren we na de plekken waar we zijn geweest wel een beetje uitgereisd hier. Toch ben ik heel blij dat we hier zijn geweest, een hele bijzonderdere en indrukwekkende plek wat binnen een aantal jaar compleet veranderd zal zijn. Goede reden om nog eens terug te gaan!

Eenmaal in Thailand aangekomen zijn we samen met een Duits stelletje en een Zweedse jongen met de bus (1,5uur) naar Chiang Rai gegaan. Eigenlijk hadden wij gepland om naar Chiang Mai te gaan, maar hiervoor was de laatste bus al vertrokken. In Chiang Rai werden we door de Zweedse jongen mee genomen naar het hostel waar hij al zat, een prachtig schattig hostel waar wij ook allemaal konden slapen. ’s Avonds zijn we met zijn 2e nog naar een pleintje midden in de stad gegaan wat omringd was met allerlei eettentjes (festival idee) en met allerlei traditionele optredens. Erg leuk!

De volgende dag besloten we naar een reggae festival te gaan met zijn allen, maar dit bleek pas om 17:00 uur ’s avonds te kunnen. Dus hebben Jeff en ik een Thaise massage gepakt en verder wat geluierd bij het hostel met de anderen. Vervolgens dus naar dat festival gegaan, wat erg tof was!! Een heel klein, donker, alternatief en hippielike festival met buckets wiskey-coke, lekker eten en allerlei specials voor “rasta-people”. De ingredienten voor een topavond dus!

Zaterdag redelijk uitgeslapen en samen met het Duitse stelletje de bus naar Chiang Mai gepakt (5uur lang ongeveer). Hier helaas geen hostel voor ons vieren kunnen vinden omdat alles vol zat. ’s Avonds zijn we met zijn 2e naar de Saturday Walking Market geweest, een markt in een bepaalde wijk van de stad vol met allerlei soorten eten en drinken en waar je werkelijk alles kunt kopen. Erg leuk! Lekker rond geslenterd, gegeten en gekeken en uiteindelijk in een tof barretje nog wat gedronken.

Zondag zijn we traditioneel begonnen met een tempel-bezoek. Ha-ha nee, we hadden een tempel tour gelopen maar omdat ik geen zin had om me in meer dan 30 graden compleet te bedekken of allerlei kleren mee te sjouwen hebben we ze van buiten bewonderd. Hierna zijn we naar de dierentuin gegaan! Hartstikke leuk, daar zo’n 3/4 uur gekeken naar allerlei dieren (niet heel verschillend van NL, behalve dan de panda’s!). ’s avonds met onze Duitse vriendjes afgesproken bij hun hostel waar we wat gegeten en gedronken hadden. Er was oa ook een ander NL stelletje die een muziekduo bleken te zijn, dus ineens was er een gitaar en kregen we een mini concert! Super goede zangeres en zanger, dus heerlijk genoten onder het genot van een biertje. De Zweedse jongen uit Chiang Rai kwam ook ineens opdagen wat een erg leuke verrassing was! Uiteindelijk draaide dit uit op een Girls Night Out (voor mij dan), onder leiding van 2 Thaise meiden die wel eens zouden laten zien hoe het stappen in Chiang Mai er aan toe ging. Top! Naar een toffe club geweest en toen die sloot naar de Thaise Bermuda gegaan. Al met al een erg erg gezellige, toffe avond geweest!

Toen we de volgende dag wakker werden hebben we rustig aan gedaan, een massage genomen en ergens wat gegeten. Vervolgens gingen we naar een suuper chique hotel om wat te zwemmen (helaas iets te laat, uiteindelijk maar halfuurtje zon gehad), maar wel weer lekker. Weer afgesproken met het duitse stelletje en naar een andere evening market geweest en wat geborreld in een bar. Hierna moesten we helaas afscheid van ze nemen, want volgende dag zouden wij vertrekken naar Pai.

Pai dus, waar we dinsdag heen zijn gegaan met de bus. Een erg leuk, hippi-achtig, klein stadje met een hele relaxte sfeer en erg leuke mensen! Die dinsdag hebben we niks meer gedaan ivm vermoeiende reis en allebei een beetje ziekig.

Gisteren en vandaag hebben we allebei een scooter gehuurd en zijn we hier wat rond wezen crossen, heeeerlijk! Gisteren een hele mooie grot bezocht (hele toffe route door de bergen van zo’n 1,5 uur heen en 1.5 uur terug) en ergens weer wat gegeten/gedronken en vandaag naar een waterval gereden en vervolgens naar ergens waar we lekker konden zwemmen. Toen we eigenlijk terug naar het hostel wilden om te gaan douche besloten we toch nog een ronde te rijden, om de andere kant van de stad heen. En gelukkig maar! Kwamen langs een olifanten kamp (ook al zijn ze tam, toch gaaf om ze te kunnen aaien en ze los te zien rondlopen en kunnen voeren) en langs de Canyon, een grote bezienswaardigheid hier. Wederom een hele mooie zonsondergang gezien en een mooie kloof dus. Uiteindelijk terug gegaan, gedouched en nu zitten we in het internetcafe. Zo meteen wat eten en dan maar weer eens wat drinken (wat eten we toch veel).

We doen ons best foto's online te krijgen, maar dat duurt overal uren omdat het internet zo traag is. Maar ooit zal het lukken!

Heel veel lieve groetjes aan iedereen!

• 20 Februari 2014 - 15:30

Esther V Thiel:

Haaa Hilde en Jeffrey! Fijn dat jullie het goed maken! Zo jullie hebben al veel gezien. Lekker genieten daar en van het mooie weer:D
    Heel veel plezier saampjes!
    Xxxx. Esther

• 20 Februari 2014 - 16:16

Sophie:

Lekker eten, lekker drinken!!
    Genieten! :)

• 20 Februari 2014 - 16:29

Rene En Maria:

hoi hilde en jeffrey leuk om te lezen wat jullie doen we wensen jullie nog veel leuke dingen en blijf goed gezond mvg rene maria rick en suze

• 20 Februari 2014 - 16:38

Rian:

Hey Hilde en Jeff.
    Tjonge jonge wat een leven hebben jullie!!!
    Eten, drinken, wandelen, zwemmen, gemasseerd worden, leuke dingen doen, als jullie nog maar terug kunnen naar het "gewone" leven.
    Ben heel blij dat jullie het zo naar je zin hebben en gelukkig hebben we veel contact zodat ook jullie van alles wat hier gebeurt op de hoogte blijven. Zo ongeveer ha ha.
    Geniet en blijf verslagjes schrijven. Vinden opa en de oma's ook leuk. Die krijgen printjes van ons.

Veel liefs van pap en mij. xxx
    Mam

• 20 Februari 2014 - 18:22

Maaike Van De Wijdeven:

Haa Hilde en Jeffrey,
    Wat een leuk verhaal om te lezen! Dat vele drinken zijn we wel gewend ;)
    Geniet er nog van de komende tijd!
    Groetjes, Maaike

• 20 Februari 2014 - 23:37

Loes:

T klinkt weer erg gaaf!! Mss zijn die verslagjes toch niet zon goed idee, wordt er jaloers van;) ben blij om te lezen dat t jullie goed bevalt, was ook wel te verwachten. Wederom, geniet en tot apps!
    Liefs loes

• 21 Februari 2014 - 16:09

Margot:

Wauw t klinkt echt ontzettend gaaf! De panda's en olifanten maken mij toch wel heel jaloers! Fijn dat het nog steeds goed gaat daar, ik wacht nog op foto's!

Veel plezier nog,
    Liefs Margot

• 22 Februari 2014 - 19:50

Ome Gery En Tante Willian + De Rest:

Jeminee ziet er ontzettend leuk uit.
    Ik (ome Gery) ben vooral jaloers op die thaise massage!!!
    Dat jullie zoveel zien en meemaken lijkt me echt geweldig.
    Veel plezier en laat die verslagen maar blijven komen, erg leuk om te lezen.

• 25 Februari 2014 - 15:24

Jeanne Van De Wijdeven:

Ja ome Gery. Die massages, daar moest ik ook meteen aan denken. Heerlijk!!!
    Wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Erg leuk om op de hoogte te blijven. Blijf genieten van jullie grote reis en tot het volgende verslag.

• 08 Maart 2014 - 21:38

Thea Van De Laar:

Weer een erg leuk verhaal met veel belevenissen.
    Top hoor; en geniet er nog van. Thea